onsdag 30 november 2011

Dagens julklappstips!

Varsågoda:


Jag lockas mycket av denna annons från dagens Sydsvenskans C-del. Den är intressant på flera sätt.

Fuskblus, vad är det egentligen? Och framför allt VARFÖR. Det är ju superdumt att inte ha en riktigt blus under koftan/kavajen/tröjan. För rimligtvis har man väl något sådant över. Eller så riktar sig annonsen till den stora målgruppen exotiska dansöser, men det känns inte riktigt så väl? Nej, den riktar sig till tanter. Damer. Mormödrar, typ. Alltså har dom något över sin fuskblus. Och då framstår fuskblusen genast mindre smart, för det man har över blir ju smutsigare då. Svettigt för att tala klarspråk. Normaltvis byter man kanske skjorta/blus/undertröja varje dag. Eller varannan om det krisar i byrålådan. Sen börjar det faktiskt lukta och man måste byta. Men koftan/kavajen/tröjan blir ju inte smutsig, den kan man använda flera dagar,veckor, -kanske månader till och med! utan att den blir smutsig. Vilket är tur för plagg av den typen har ofta jäkla krångliga tvättinstruktioner: Tvättas för hand i 30 grader med extra sköljmedel, ska torka platt och sträckas i vått tillstånd. Krångligt.

Jag önskar mig inte en fuskblus älskling.

De tuffa stiliga mössorna är jag däremot nyfiken på. "Tuff" och "stilig" är i min värld i princip motsatta när det gäller att beskriva klädesplagg. Men här finns alltså ett flertal mössor som är tuffa stiliga.

Storlek 34-52. (!!! jag är inte direkt pinnsmal själv så jag säger inte mer än så. Men vilket jävla stort lager dom måste ha. Eller väldigt få plagg. Men det är inte den känslan man får av annonsen).

Marianne -jag kommer snart till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar