lördag 26 november 2011

Varning!

Okej, jag varnar för att följande kommer att vara frekventa inslag i inlägg på den här bloggen:

  • Halvbittra inlägg om hur mycket jag gör här hemma och hur synd det är om mig. Slash hur duktig jag då är.
  • Prat om mat. Det är trots allt min största hobby: Handla mat, laga mat, äta mat.
  • Stavfel. Vår hemmadator är ungefär 123 år gammal och jävligt seg, mina fingrar är snabbare än ram-minnet om man säger så. Dessutom är det lite glapp i tangentbordet. Kanske blir det bättre när jag byter jobb och får en ajfån och kan göra blogginlägg från den. Kanske inte. Bortsett från stavfel berömmer jag mig själv med att vara en relativt duktig skribent.
  • Svordommar (se ovan). Jag svär alldeles för mycket och det verkar inte bli bättre med den saken.
  • Dråpligheter som händer när man lever med barn. 
  • Tankar och farhågor kring ett förhoppningsvis ganska snart stundande bröllop.
  • Husmorstips och hus&hem relaterade inlägg av typen: "Idag har vi hängt upp adventssjtärnorna och satt fram elljusstakarna." Föga intressant för de flesta faktiskt.
Förhoppningen är dock att jag skall kunna framföra ovanstående med åtminstone en liten gnutta glimt och självdistans. Jag hörde någon stå-uppare prata på någon Tv-show härondagen och han sa att ironin var död. Men jag vet inte. Kan inte garantera att det inte kommer att finnas en ironisk underton i vissa inlägg.

Det är lördag. Dottern sov ända till 7.34. God morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar