tisdag 7 februari 2012

P O Ström. Jag är tvungen.

Bara tvungen. Att posta den här länken:
För då kan man vinna en vas av PO Ström.
Min sambo samlar lite på såna. För ungefär ett år sen hade vi en fantastisk tulpanbukett i en av dem och sedan skulle han diska den. Då råkade han "diska sönder" den.  Han blev så ledsen att han inte ens skrek och svor som man/han lätt kan göra när man har sönder något.
Nej, är ni galna! Jag skulle ALDRIG våga diska hans vaser. Jag diskar sånt jag själv har köpt, det är oftast inte så dyrbara saker. Jag är fruktansvärt fumlig. Välter vinglas på vita dukar till höger och vänster. Äter aldrig tomatsås i vit tröja.

Han sa då att: -"Om du hittar en ny sån till mig så ska jag gifta mig med dig".
Sedan dess har jag hållit ögonen öppna.

Nu förlovade vi oss i och för sig ändå för ett tag sedan (jag blev så förvånad och så glad när han friade. Men det är en annan historia). 

Och den han hade sönder var lite större och grön. Såg ungefär (exakt!) ut som den vänstra vasen på den här bilden:

Tack http://cilantroliving.blogspot.com/ för lånet av den fina bilden. 
Ser ni en sån på en loppis till ett bra pris så köp den till mig. Snälla! 

Men jag tror att han hade tyckt om den där blåa fina vinsten på Retrolyckans blogg ändå. Det är ju tanken som räknas. Eller?

1 kommentar:

  1. GRATTIS Lisa!
    Du har vunnit den fina blå Alsterforsvasen.
    Maila mig på retrolyckan@hotmail.com så jag vet vart jag ska skicka vinsten.

    Ha en fortsatt trevlig kväll och sov gott sen!

    SvaraRadera