fredag 15 februari 2013

Det är officiellt.

Jag är verkligen VÄRLDENS sämsta på bowling.

Efter cirka tio minuter påpekade min sambo att det är lättare att sikta om man, när man släpper klotet, har handleden vänd så att handflatan är framåt/uppåt, inte neråt. Efter drygt 20 minuter kom jag på att det inte är tumme-pek-lång som ska vara i de tre hålen. Och efter lite mer än en halvtimme kom jag ihåg att jag är vänsterhänt och kanske inte ska kasta klotet med höger hand. Sen var det dags att ta en paus och amma lillan, och de två "stora" barnen fick turas om att spela i mitt ställe, så då fick jag äntligen lite poäng.

Sammantaget är jag sämst i familjen, och förmodligen i Världen, på bowling. Och då försökte jag mig inte ens på att gå olika steg, utan stog liksom stilla när jag slängde iväg. Med min dåliga koordinationsförmåga vore allt annat lika med att försöka mörda familjen som står där bakom en och hejjar på. Jag lyckades med en strike (hur????) och ungefär 5 nollor. Som 7-åringen uttryckte det "du blev ägd av resten av familjen".

Oavsett så var det en succé att gå och bowla med familjen. Entré, i övrigt så bespottat, har LÄTT den sjysstaste bowlinghallen i landet. Och det var jävla gott med ett glas vitt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar