torsdag 21 februari 2013

The best a girl can get!

Är ett par riktigt bra vantar.

Som dom här, mina älskade trotjänare.

Ser inte mycket ut för världen men dom har hängt med kan jag säga. Inhandlades i Val Thorens 1991. Bara att jag lyckats låta bli att tappa dom under alla dessa år är ett tecken på att vi hör ihop, dom där vantarna och jag!

Dom har varit med mig på ett tiotal veckolånga skidresor i alperna och svenska fjällen. Dom har gjort en säsong i Serre Chevalier och bott ett år i Luleå (det året var det köldrekord. Under hela februari månad var det aldrig varmare än -30. En dag var det minus 46 grader, då gick till och med stadsbussarna långsamt för att soppan blev trögflytande). Dom har varit på besök på ishotellet i Jukkasjärvi och scoterutflykt i Kiruna och Hälsingland. Dom har varit med på ett stort antal skogsutflykter, kälkutflykter, skridskoutflykter och lekplatsbesök i Skåne, Småland och på Öland. Och jag har ALDRIG frusit om fingrarna.

Vantar, jag älskar er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar