tisdag 11 juni 2013

Sommarfest på dagis. Med Moet?

Idag var det sommarfest på dagis. Knytkalas, alla tar med sig någonting gott och så dukas världens buffé upp, brukar vara väldans mycket smaskigheter där. Själv gjorde jag köttfärspiroger under stor kalabalik. ugnen la av när jag hade satt in första plåten (av fyra), så ett tag tänkte jag slänga allt i soptunnan, men sen gick den plötsligt igång igen (!?) så sista plåtarna blev också gräddade. Vet inte hur jag tänkte när jag gjorde en fyllning på två kilo köttfärs. Till de fyrtioåtta småpiroger jag producerade hade det nog räckt med 1/2 kilo... Kom också på att nackdelen med att göra för små piroger är att det blir mycket deg i förhållande till fyllningen, regi lite torrt. Men dom var helt okej ändå. 

Och så ska man ta med egen dryck. Jag stog länge och tittade på Moët-flaskan där i kylskåpet och tänkte att det hade nästan varit värt att göra av med den bara för att få se folks miner? Men jag vågade ändå inte riktigt. 

Jag glömde ta bild på mina piroger innan de sattes på buffébordet, men de såg ut ungefär såhär. Bilden kommer från http://emiliasmatochbak.blogspot.se/2011/08/kottfarspirog.html Tack för lånet.

Tack till vännerna som i fredags hade med denna flaska. Världens bästa värdinnepresent, alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar