måndag 1 juli 2013

Blöjbyte som gav utdelning.

Körde i fredags från paradiset, aka Öland. Hade siktet inställt på att komma till McDonalds i Karlshamn innan jag stannade första gången men strax norr om Tingsryd (dvs med en bra bit kvar till Karlshamn) vaknade bebisen i baksätet och började gnälla allt mer högljutt, samtidigt som treåringen i framsätet deklarerade att hon var hungrig. Så det blev till att ta ett nödstopp i skogen.

Blöjbyte och en halv burk fruktpuré. En näve mariekex och vatten.

Och så hittade treåringen världens smultrongömma, så vi var tvugna att leta upp en påse och plocka med oss lite, ungeför lika mycket som åkte in i munnen. Nödstoppet varade därmed i en dryg halvtimme.

Väl i bilen igen somnade båda två. Sov som stockar när vi närmade oss Karlshamn så jag tog sikte på Kristianstad. När vi kom dit sov dom som stockar så jag tog sikte på Malmö. Och döm om min lycka och förvåning när båda två sov ända tills jag stängde av radion och hissade ner rutan på McDonalds drive thuru på Värnhem i Malmö.

Så vi firade hemkomsten vid tretiden med en mycket sen lunch. Med smultron och grädde till efterrätt!

Världens godaste efterrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar