söndag 21 juli 2013

Bröllop.

Vi for iväg på bröllop igår, goda vänner på Österlen skulle gifta sig. Som alltid när man ska göra i ordning sig själv och barnen tar allt lite längre tid än vad man tror (utom en gång, ni minns kanske...). Lite lagom försenade hastade vi tidig eftermiddag iväg österut genom ett Skåne som dallrade av hetta. I bilen där såklart AC:n valde att lägga av i mitten av juni, lagom till sommarvärmen, hamnade vi i Tomelilla mitt i någon sorts karavan av halvt hemmabyggda bilar som inte höll hastighetsgränserna alls, utan låg och uppvisningsskörde i 50 på 70-vägen. Som tur var svängde de alla av i första bästa rondell. Då svängde istället en bärgningsbil ut framför oss... Svett och hets. Men, vi kom iallafall i tid, hann till och med med ett blöjbyte innan cermonin satte igång.   
 

Som brukligt är fanns ett program på varje plats, där brudparet skrivit en kort bit om vem som är vem vid bordet. Fyndigt figurerar bloggen vid beskrivningen av mig: 

Till desserten serverades dessertvin. Mmm. Varje gång jag dricker det tänker jag "Det här borde vi köpa och dricka oftare". Sen glömmer jag det tills nästa gång jag blir bjuden på det, vanligtvis vid bröllop. Hur lång tid ska det dröja tills jag dricker det nästa gång tro?

Tack kära brudpar för en fin vigsel och tjohejsan till fest!
Och tack kära sambo för att du tog körningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar