lördag 20 juli 2013

Hur går det här då?

Ni är garanterat mycket nyfikna hur det går med det däringa springandet som jag sade mig påbörja.

Ni förstår, jag har haft lite känningar i knäna. Har varit lite förkyld (eller pollenallergisk svårt att skilja) med snor och rossel. En dag var jag så bakfull att det gick bara inte att tänka på springandet. Jag tycker inte alls att det är skönt eller härligt utan mest bara tråkigt. Hastigheten är fortfarande så låg att det skulle ta mig mer än en timme att springa en mil, och en mil tänker jag absolut inte springa.

Men ändå:
-Jotack, det går väl rätt hyffsat.
Med undantag från ovan nämnda bakfylledag har jag sprungit varannan dag sen den 8 juli. Lyckas använda appen så att jag ser hur långt jag springer och hur fort (dvs hur sakta). Har utökat själva springet till strax över 2 km/gång. Alltid innan frukost, direkt på morgonen så att jag inte ska hinna ångra mig.

Känner mig mycket mycket duktig iallafall. Den stora prövningen blir väl när jag ska åka till Öland nästa vecka och måste uppfinna ny löprunda. Och hålla på en halvtimme utan cykel tillhanda.

Just nu kör jag mamma-panik-låtlistan på spotify när jag springer, men tänker att det är dags att göra en särskild springlista. Favoritspringlåten just nu är Get lucky. Vilka mer låtar ska jag lägga in tro?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar