onsdag 31 juli 2013

Jag kunde!

Tre minuter efter förra inlägget kom sambon nerramlade för trappan,
"-Ja, nu är jag beredd!"
"-På vad då?"
"-Ta barnen så klart. Det ärv äl din springdag idag?".
Jaha, så var det med den tvekan.

Eftersom jag hatar att frysa tog jag på mig den långarmade springtröjan jag fick av jobbet i julklapp men aldrig använt. På vägen dit var jag glad för det, det var lite ruggigt och småregnade.

Fördelarna med regnandet var att grusstigarna nu var uppmjukade så knäna mådde mycket bättre. Det var också markant mindre folk i parken -kanske också delvis en följd av att vissa stackare börjat jobba efter semestern nu.

Nåväl. Det gick iallfall. Lyckades till ock med springa min snabbaste tvåkilometersrunda hitintills.
Hepp så duktig jag var!


Ni ser varför jag behövde börja springa.

Inte direkt Kalmarsund. Framkallar inte direkt badsug. Men okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar