måndag 8 juli 2013

Mycket att hurra för.

Efter att ha bevakat förfallet på mycket nära håll de senaste åren bestämde jag förra veckan att på födelsedagen, när 40 nu är farligt nära, skulle jag börja röra på mig. 

1,7km cykling till parken som uppvärmning, joggning kortaste möjliga runda och så cykling i fullt tempo hem som avslut. Totalt nästan exakt 30 minuter, och knappt 5 kilometer. Nu tycker ni kanske att detta inte är så mycket att hurra för men det där har ni helt fel. Jag gjorde det nämligen överhuvudtaget. Och jag sprang (nåja fisjoggade) hela den lilla runda jag hade bestämt. 

Det absolut sämsta med hela proceduren var att jag inte lyckades starta Nikes springapp under själva springet, men tydligen vid cykeltiden hem. Först nyss noterade jag det... 

Så nu vill jag ha tips på era bästa springappar tack. Gärna gratis. 

Och så återstår att se om jag kommer mig ut igen i övermorgon som jag tänkt.

1 kommentar: