lördag 13 juli 2013

Ugnsproblematiken är delvis löst- ugn till salu!

Som ni vet ballade vår ugn ur och ville inte fungera som vi ville. I måndags tröttnade jag på att inte kunna lita på ugnen så jag köpte raskt hem en trevlig Gaggenau på blocket. Pappa kom på besök och jag utropade -"Perfekt, då kan du hjälpa min sambo att installeta vår nya ugn."
Problemet visade sig snabbt. Vår nya ugn går på 3-fas, det gör inte vi. Oinstallerbar hemma hos oss alltså, om vi inte tar in en elektriker...
-"Vad var det för fel på den gamla då?"
-"Jag vet inte, men det känns som att det alltid är dyrare att lämna in vitvaror på lagning än att köpa nya på Blocket.
-"Men vi öppnar väl och kollar."
Så lyckades han och sambon gemensamt, på en kvart lista ut vad felet var, hitta och demontera en trasig komponent och åka till Elektrosandberg och beställa en ny. Som kom och installerades av de två händiga männen dagen efter.

Resultat: Ugn säljes. En mycket trevlig Gaggenau. Dock med trefas.
http://www.blocket.se/malmo/Gaggenau_inbyggnadsugn_48129328.htm?ca=23_11&w=0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar