söndag 18 augusti 2013

Lyckan är aldrig längre än en loppis bort.

Jag måste ge honom det, att den där stolen han köpte häromsistens på loppisen i Vitaby, faktiskt är riktigt snygg nu när den blivit ommålad, och den pryder sin plats i hans nya rum. 

Men det han hittade igår? Han hade egentligen velat haft en stor lyftkran, men han hade "bara" fått 25kr och lyftkranen budades upp till över 50kr innan försäljningen ens hade börjat. Så då stog han där vid leksaksbordet och halvsurade och velade. Jag försökte övertala honom att välja en playmobil-ubåt i näst intill nyskick, erbjöd till och med att lägga till pengar så att han kunde ge upp till 50 för den om det behövdes, men den ville han inte ha. Efter en stund tröttnade jag på att försöka hjälpa honom och gick mot lampavdelningen. Precis då  fick han fart och rotade fram något från under att bord bredvid. I ögonvrån såg jag vad det och ropade: 
-Den där köper du INTE tack! 
En stund senare mötte vi upp vid korvståndet. Och gissa vad han trots allt hade på sig. Glädjestrålande: 
-Kolla vilket fynd! Vet du vad det är? Coolt va! Kan jag få två burkar läsk istället för lördagsgodis? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar