torsdag 19 september 2013

Detta är ingen bröllopsblogg V.

Allt är diskat, slängt, undanstuvat. Och nu är det sista beviset undanröjt... Det stora stora åbäket till partytält som sen förra söndagen täckt större delen av vår trädgård, där vi hade det som just nu känns som vårt livs fest, monterades ner igårkväll, och vi passade på att äta upp de sista resterna och dricka upp den sista öppna boxen vitt vin. All stress, allt jobb, all förväntan; över. Kvar är bara ett vakum av trötthet. Men idag har jag inget inplanerat så när treåringen är på dagis och bebisen sover ska jag också ta en lur, och ska jag gå och lägga mig riktigt tidigt en kväll till. Och sen ska jag vakna nöjd.
 
För det har jag bestämt sen innan, att när bröllopet är över då ska jag ägna all min lediga tid åt att vara nöjd, för då har jag allt jag skulle kunna önska mig. Och så är det alltså; nu har jag allt jag ville ha! Utbildning, jobb, bil, hus, sommarhus i paradiset, två ringar på mitt vänstra finger, två och ett halvt fantastiska barn,  och en om möjligt ännu mer fantastisk man. Jag behöver inget mer, det räcker nu. Om jag någon gång blir avundsjuk och bitter framöver så påminn mig om detta. 

Jag har allt jag någonsin har önskat mig. 
Demontering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar