måndag 9 september 2013

Skaldjur.

Älskar skaldjur. Och på möhippan fick jag sannerligen vad jag tålde!

Skaldjursplatån på Sillen&Makrillen i Helsingborg är i en klass för sig. Först åt vi en rejäl dos löjrom var. Mina bordsdamer orkade inte all sin löjrom så då tryckte jag raskt in deras också. Sen bars två enorma platåer in och i tre timmar åt jag så mycket skaldjur jag kunde. Jag reste mig inte för att kissa. Jag åt inget bröd. Jag minimerade mängden aioli. Jag fokuserade helt på skaldjuren och bara åt och åt och åt och åt och åt. När jag inte kunde äta mer drack jag ett ostron och ett glas bubbel och satte igång på nytt. Så att jag en stund var lite andfådd. Så att jag ett tag var helt yr i huvudet. Så att det värkte i fingrarna av allt skalande och jag var kladdig till armbågarna av safter. Men jag klarade verkligen inte äta upp det. Det var det bästa som har hänt mig sen yngsta dottern föddes. 

Dessutom fick vi doggybag på det som var kvar så att jag med ny aptit kunde fortsätta orgien hemma dagen efter... 

En bild som inte gör rättvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar