lördag 26 oktober 2013

Dunderlördag.

Nu har vi invigt världens godaste honung. Direktimporterad från Smedstorp. Åttaåringens kommentar efter första tuggan:
-OJ!

Det är han och jag som är honungarna i den här familjen. Varje lördag vill han ha "något gott" på mackan, dvs sylt, honung eller nutellaish. Varje lördag blir han lika chockad över att han först måste äta en macka med "riktigt" pålägg. Varje lördag blir han lika chockad över att fadern inte tycker om honung på mackan.
-Hur kan du INTE tycka om honung, det som är så kletigt och sött och gott! Det är ju konstigt att du som är min pappa inte tycker om honung när jag tycker om honung och du som inte är min mamma tycker om honung liksom.
Detta är ju lustig och gullig kommentar, men nu har vi hört den ungefär varannan lördag i sisådär fem år, så jag har nu infört förbud mot att prata om vem som tycker om honung och vem som inte gör det.

Nåväl. Detta var en bra start på dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar