tisdag 22 oktober 2013

Överdekorerad äppelkaka

Med mer äpplen än morötter i trädgården beslöt jag att prova att göra en morotskaka -med äpplen.
Det gick fin-fint! Hittade nåt recept på ICA som kom från Rosendals trädgårdscafé i Stockholm. Bra blev det! FÖRUTOM att glasyren "frostingen" när jag gjorde enligt recept blev som flytande vatten, så jag var tvungen att ösa i mycket mer florsocker än angivet. Alltså blev det hela liet sötare än vad jag hade hoppats men... Klart ätbart! Treåringen fick hjälpa till me ddekorationer så det blev lite rosa i frostingen och lite hjärtan och lite spritsat och, tja, extra allt helt enkelt...

2 kommentarer:

  1. Prova detta receptet också. De gjorde jag alltid till alnarpskårens café. http://matlust.ifokus.se/discussions/4d7175a9b9cb4622390864fd-appelmuffins

    SvaraRadera