tisdag 17 december 2013

Lucka 17

Har funderat på och funderat på vad jag ska köpa i julklapp till alla, men barnens sjukdom och en allmän trötthet har hindrat mig att skrida till verket i praktiken. Fram till den 17:e, en vecka innan jul, var bara en klapp inhandlad, och jag insåg att det var hög tid att köpa lite fler.
 
Så jag åkte till Mobilia. En eftermiddag en vecka innan jul, med båda barnen i släptåg. Genom en bedrift som bara en riktigt supermom kan frammana handlade jag där, efter dagishämtning och innan kvällsmatens tillverkande, inte mindre än 15 julklappar, så alla utom en är nu avklarade. Jag säger inte att vi inte behövde en paus på McDonald´s för att klara av det. Jag säger inte att jag inte var genomsvettig, att barnen inte gnällde och att vi inte var jättetrötta efteråt, det säger jag inte. Men vi gjorde det!
 
Belöningen var en mycket vacker vy över Malmö från Mobilias tak när vi äntligen var färdiga.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar