onsdag 8 januari 2014

Dagens fan också.

Undertitel; En olycka kommer sällan ensam.

Fan också #1
Var på mobilia för att byta nån julklappsgrej och kanske kanske handla något tjusigt på rean som jag förtjänade. Lyckades på något sätt bli av med plånboken inne på H&M. Igen. Och inte nog med att jag för ovanlighetens skull hade mer än tusen pix kontanter i den (i blandade valutor visserligen; Danska, svenska, Lat, Euro, Pund, Svenska), jag hade även sambons företags-guld-kredit-kort däri, eftersom jag glömde lämna tillbaks det till honom igår. Fan också. Det som också är fan är att jag tappar bort plånboken allt för ofta, kanske nån gång om året eller så, och sist sa jag faktiskt till mig själv att jag skulle vara mer försiktig, bli ordentligare. Misslyckades alltså kapitalt med det.

Fan också #2
Åkte mycket nedslagen hem för att luncha på rester med bebisen. Hon var grinig för vi var lite sena med lunchen på grund av planlöst och resultatlöst letande på golven på H&M. Så hon kastade det mesta på golven, men just när jag tänkte ta henne från maten (eller maten från henne beroende på hur man ser det), började hon äta ordentligt och fick sitta en stund till. Så då började vi bli lite sena till hämtningen av treåringen på dagis. Just då bajsade ettåringen. Ljudligt. Jag lät henne hållas en stund till då "för att bli färdig" och när hon verkade vara det lyfte jag med kraft upp ungen och la henne på skötbordet. Drog av byxorna i en snärtig rörelse. Skulle inte ha gjort det... För bajset hade inte hållt sig där bajs skall vara, utan fanns även löst i byxan. Och nu också på badrumsspegeln, badrumsgolvet, badrumsmattan, skötbordet, min tröja. Efter kraftfull sanering och badning av bebisen mig själv och badrummet noterade jag på väg mot hallen att även ettåringens stol vid matbordet, samt köksmattan fått sin beskärda del. Fan också.

Fan också #3
Just som jag packat in treåringen i vagnen ringde en rar tjej från H&M på mobilia och sa att dom hittat min plånbok. Kontanter och samtliga kort fanns kvar. Tjo-ho!
Dock hade jag redan hunnit spärra samtliga bank- och kreditkort. Fan ockå.

Fan också #4
Bytte alltså raskt vagn mot bilstol, hämtade treåring, körde till mobilia för att hämta plånbok och handla lite lax för de där tjugorna som ju faktiskt låg kvar i plånboken (laxen var nödvändig för att fullfölja världsveckan här hemma, ni kommer att få full rapport om detta på torsdag). Körde hem och skyndade mig att plocka fram mellanmål, även här släpade vi självklart efter i vanliga tidsschemat. Det går INTE snabbare att utforda barn om man tappar/välter ett nästan fullt mjölkpaket i och på väg ut ur kylen. Fan också.


Borttappad och återfunnen minst fem gånger. Otroligt att jag ändå har kvar den efter sex år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar