fredag 10 januari 2014

Två fredagstips.

1) Entré. Ja, det bespottade köpcentret vid Värnhem. Tror att jag har påpekat dess fördelar tidigare, men i takt med att flera butiker tyvärr klappar igen växer liksom det jag ser som fördelarna. Idag försökte jag mig först på att åka till mobilia igen, men då det var nästan fullt till och med på tredje våningen i P-huset redan vid tvåtiden på eftermiddagen bara anade jag hur det skulle vara där inne, så jag vände och åkte till Entré istället.
Följande är till deras fördel:
  • Gratis parkering i två timmar.
  • Ganska folktomt (vilket såklart en ond cirkel. Lite folk ger dålig lönsamhet, vilket ger färre butiken, vilket ger färre kunder), jätteskönt särskilt när man shoppar med barnen.
  • Utförsäljning på många av butikerna eftersom de snart ska stänga tyvärr (Sisters 50% på allt. Lindex 50% på allt, även rea -jag köpte fem bodysar, tre byxor och ett par strumpor till ettåringen, ett par strumpbyxor till mig, ett par strumpor och ett par badbyxor till åttaåringen samt två paket hårsnoddar till treåringen, allt för 270 kronor. Hemtex rea på allt och sen 30% på reapriset. Lagerhouse 30-70% på allt. BR leksaker stor reakorg, och såklart "vanlig" rea på alla butiker utom systembolaget.  Och då var jag ändå bara på första våningen.
  • Det har öppnat ett nytt Espresso house där (eller precis utanför, mitt emot Italia), som är stans mysigaste om du frågar mig.
  • Det är nära hem.
BR. Ett spel till regniga kvällar i sommarstugan och en My little pony till framtida barnkalas.

2) Skit i att laga mat. Köp hem sushi och pizza. Drick vin.

Trevlig helg på er!
Samurai på Östra förstadsagatan. "Värnhem lyx" 25 bitar 200 kronor. Tack.

1 kommentar:

  1. Kom på en fördel till:
    Eftersom det är så jävla ohippt, nästan som Burlöv center, så kunde jag idag utan att skämmas en enda gång hänga på Entre i nästan två timmar i svin-fettigt hår, de där träningstightsen från ICA Maxi ni såg på bild häromdagen (visserligen med matchande tunika och svarta högklackade boots) och utan en gnutta mascara.

    SvaraRadera