lördag 1 mars 2014

Blogg 100.

Ungefär vid den här tiden förra året gick jag med i utmaningen Blogg 100. I samma veva antog jag också en utmaning om att leva utan godis, chips, kakor och sänt i hundra dagar. Till skillnad från den senare utmaningen, som misslyckades kapitalt, lyckades jag (iallafall om man är lite sjysst med reglerna) faktiskt klara Blogg 100. Att publicera ett inlägg om dagen i 100 dagar.
Tack vare det har bloggandet faktiskt hållit ett fortsatt rätt högt tempo ända sedan dess.
 
Nu går den här familjen in i en tid som jag misstänker kommer att bli lite snårig. Vi ska skola in ettåringen på dagis, jag ska börja jobba halvtid, och sedan heltid, och vi har tänkt oss att få rätt mycket renovering på sommarstugan gjord. Jag känner att det finns det en hög, mycket hög risk att bloggen därför kommer att dö ut totalt innan sommaren.Om jag inte antar utmaningen igen. För nu ska Blogg100 köras igen, med start idag 1 mars och hundra dagar framåt.
 
Jag utlovar inte kvalitet, det gör jag inte, jag bloggar ju hellre än bra. Men jag utlovar ett inlägg om dagen. I 100 dagar. Nog så.
 
Vill du läsa mer om Blogg100 och hur det startade så kan du göra det här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar