onsdag 14 maj 2014

En inte så smickrande selfie.

Idag hade vi celebert besök på kontoret. VD:n var där. Celeber och celeber, men han är trots VD på ett företag med 18 000 anställda så det är ändå lite coolt sådär tycker jag.

Iallafall. Det hade dukats upp långbord i biblioteket för gemensam lunch för oss på Malmökontoret och högdjuren, och VD:n höll ett litet anförande och sådär. Han undrade om vi hade några spontana frågor till honom och det blev helt dödstyst ända tills en kille från järnväg som tur är ställde någon fråga. Alla puh:ade. Sen snackade han lite till och ställde några frågor till oss om vad vi tycker om det ena och det andra. Det blev dödstyst och alla tittade på varandra, i hopp om att någon annan skulle säga något. Efter ett tag hade det varit tyst så länge att jag blev tvungen att säga något svamligt om intranätet och sådär. Gick väl okej.

Efter lunchen gick vi tillbaks till våra platser och jobbade på, och efter en stund kom VD:n på rundvandring på kontoret, stannade till lite här och där och ställde några frågor. Så stannade han till vid mitt skrivbord och frågade vad jag höll på med just nu. Jag svarade sanningsenligt att jag höll på och kika på något anbud, justerade en plan för en liten park söder om Malmö, och chattade på internchatten med en kollega som hade sett mycket fram emot att träffa honom (VD:n) men tyvärr varit sjuk idag. Jag sa att vi hade skämtat om att jag när jag var på efterfesten på Eurovision förra året hade fått en selfie med Jean Paul Gaultier och skickat till kollegan, så nu jag skulle ta en selfie med VD:n och skicka till kollegan så att han kände sig delaktig ändå. Det tyckte VD:n var en mycket festlig idé, så han slet fram telefonen, tog en selfie på oss och skickade den till kollegan och önskade honom krya på sig. Kollegan blev mycket glad och skickade strax en selfie tillbaks, en suddig bild på sig själv nerbäddad till hakan...


 
Det var inte den mest smickrande bilden på mig som tagits i världshistorien. Bilden på mig tillsammans med JPG var ändå lite bättre. För den som glömt kan ni kika på igen här;
 
Dagens låt, såklart;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar