lördag 16 augusti 2014

Antimaterialism.

Saker alltså. Älskar att ha dem, hatar att äga dem.

Bilen. Ja, den nya himmelsbilen. AC:n la av i somras. Utan förvarning på årets varmaste dag. Den dagen jag, mina döttrar och min bror, inklusive fru och två barn, och all den packning denna mängd människor medför, skulle göra från paradiset till Malmö. DEN dagen la ACn av. 

Och har vi lagat den men nu har bakluckan gått sönder. Alltså så så att man inte kan öppna den. Alls. Och det lyser nån lampa att det är nåt fel på airbagen. 

Och nyss när jag skulle gå ner och hänga en tvätt. Så var inte första, inte andra och inte tredje lampan i källaren på väg till tvättstugan sönder, utan alla tre. 

Och när jag ska öppna tvättmaskinen så går det inte. Alls. För tvättmaskinen verkar liksom ha lagt av helt. Död. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar