tisdag 12 augusti 2014

Joggingkorv.

Eftersom jag börjat jobba igen efter semestern kan jag inte springa direkt på morgonen som jag gjort i sommar. Eller kan och kan, men springa klockan halv sju på morgonen är lite väl magstarkt för en amatörspringare som jag.

Så igår kom jag på den ultimata kombinationen av att laga mat, umgås med familjen och springa min runda. Joggingkorv.

Det är nämligen så att jag brukar springa i Bulltoftaparken, som är ett slags rekreationsområde med grillplatser och sånt. Så jag packade ryggsäcken med korvar och korvbröd som jag hittade i frysen, lite sallad i en burk och lite vindruvor, senap och ketchup och en stor vattenflaska. Och grillutrustning.
 
Så tog vi alla våra cyklar och gav oss iväg till parken. Och undertiden mannen förberedde grillningen och tillsammans med barnen letade upp stenar att pallra upp grillgallret med så sprang jag min tvåkilometersrunda. Lättare än vanligt när tanken på att nygrillad korv väntade där vid slutet.

 
 
12 minuter senare stog jag där och grillade korv, svettig i springtajts. Och det gick riktigt bra. Min man hade visst packat ner två kalla öl också.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar