torsdag 14 augusti 2014

Om man skulle ta semester?

Det var visst nåt slags party igår. Jag tog visst ett glas rosévin för mycket på en uteservering igår. Och sen gick visst jag och nån till tillbaks till kontoret och drack lite mer rosévin och dansade barfota på takterrassen till skithög musik. Och sen cyklade jag visst hem vid kvart i tvåsnåret. Det gjorde jag visst. Det där sista har jag bara lite vaga minnen av, men jag hittade ett bildbevis i telefonen. Jag har en känsla av att det var en livsfarlig cykelfärd det där. Att jag nog bara tittade med ena ögat rätt stora delar av sträckan.
 

Så det var lite segt i morse när jag skulle få iväg mig själv till jobbet och barnen till dagis (mannen var på konferens). Man skulle kunna tänka sig att flexa lite, och komma lite senare till jobbet, det kunde man. Men frukosten på dagis är klockan åtta och om man missar den så måste man ju se till att barnen får i sig frukost hemma istället och det verkade också segt. Så vi var i tid till dagis, och till jobbet. Det var typ bara jag som var i tid till jobbet. Den där vingliga figuren som cyklar framför mig där på bilden, den har mailat chefen och sagt att den tar semester idag. Och chefen har inte heller kommit ännu, halv elva, och inte direkt så många andra heller.

Inte undra på att jag var tvungen att gå ner till McDonald och försöka få mig en cheeseburgare vid niosnåret. Tyvärr serverar inte McDonalds cheeseburgare vid niosnåret, utan frukost. Typiskt. Så jag gick till konditoriet istället och tittade på alla bakverk och kom ut med en Pucko. Det var rätt länge sen jag drack en Pucko till frukost. 

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar