fredag 1 augusti 2014

Toalettpapper. Arg på mig själv.

Igår när jag skulle gå och lägga mig och precis kissat färdigt gonatt-kissandet på toan på övervåningen upptäcker jag att rullen är tom. Och på hyllan där vi har extrarullarna är det också tomt. Och eftersom barnen sover i rummen bredvid väljer jag att inte ropa på min man som sitter där nere och kollar på TV att hämta mer. Överväger att ringa honom för att hjälpa mig i denna nöd, men suckar istället och rotar fram nåt gammalt halvtorkat paket våtservetter ur badrumsskåpet istället. Man förstår varför barn inte gillar att byta blöja, att torka sig med våtservetter är rätt nasty.

Så i morse när jag vaknar först av alla (!!! barnens sommarsovtider!!! inlägg specifikt om detta kommer inom kort, lovar) och smyger ur sängen för att cykla och handla frallor (fortfarande varma för en krona stycket på Abdos), kommer jag för ovanlighetens skull ihåg att toapappret är slut där uppe och väljer att ta mig ner för trappan för att morgonkissa där nere istället. Väl färdigkissad upptäcker jag såklart följande:
Och även här är det tomt på hyllan där vi brukar ha extrarullarna. Och eftersom min man ligger däruppe och sover tillsammans med alla barnen så väljer jag att inte ropa på min man att hjälpa mig i denna nöd. Så jag tassar bredbent ut i köket och försöker att liksom inte drippa på golvet men alla ni som är tjejer vet att det är supersupersvårt att styra otorkade kissdroppar. När jag slutligen når hushållspappret torkar jag mig och tar en extra bit för att torka upp nån droppe som eventuellt kan ha hamnat på golvet mellan toan och köket. Och när jag ligger där på köksgolvet och torkar och försöker att undvika att se all den andra smutsen som också borde dammsugas upp och torkas bort är jag lite lite trött på mig själv för att jag inte bara har ungefär en miljon toarullar på varje toalett.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar