torsdag 21 augusti 2014

Vart som helst.

Det här med att ta semester i flera veckor på sommaren. Jag tar tillbaks vad jag sa om minst fem veckor. Tänker att det vore nog egentligen bättre att sprida ut det en dag här och två dagar där.

För fy satan vad det är hemskt att komma tillbaks till jobbet från semestern. Och då har jag på intet sätt ett hemskt eller särskilt tråkigt eller brtungande arbete. Det är bara det att skillnaden mellan att vara så himla ledig och att inte vara det är en chock, för alla inblandade. Tankar som "-Vad VILL jag med mitt liv EGENTLIGEN", och "-Hur ska vi kunna ha de här lönerna men göra något helt annat (helst mycket mindre) någon helt annanstans (där det är badväder)" upptar en stor del av hjärnkapaciteten.

Att solen också liksom verkade ha slut på semesterdagar och drog söderut samtidigt gör inte saken bättre. Alls. Inte heller det faktum att hyresvärden på kontoret inte satt igång värmen ännu så att det igår när jag kom var 18,2 grader inne på kontoret vilket innebär att sommarkläderna förpassas till längst bak i garderoben och jag rotar djup i ylletröjalådan.

Så alla lediga stunder surfar jag på den här sidan:



Man kan välja utresa från Köpenhamn, vilken månad som helst och välja ÖVERALLT som destination. Jag tror dom menade vart som helst!

The Beautiful South – Rotterdam (Or Anywhere)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar