måndag 22 september 2014

En dyr dag på jobbet.

På grund av lite magsjuka i familjen, som naturligtvis infann sig just förra veckan, den vecka jag hade som mest att göra, med tillhörande VAB som följd, låg jag lite efter i arbetet. Så för ovanlighetens skull tog jag med en massa jobb hem och jobbade undan lite igår, söndag.

Trots det hade jag väldigt mycket kvar att göra och forcerade därför morgonrutinerna mest möjligt i morse i en iver att komma till kontoret snabbast möjligt. Så mycket att jag självklart glömde de allra viktigaste av de superviktiga papperna hemma. Så vid niosnåret fick jag helt sonika ta en taxi hem för att hämta papper med väntande vändande bil. 

Och trots superidogt arbete hela dagen, utan en enda facebookinloggning, var det med en minuts marginal jag skickade iväg de superviktiga dokumenten (med en klump imagen, alla vet vilka fatala misstag som begås under press). 

Rusar ut från jobbet för att mötas av storregn. Så jag slänger mig in i en taxi som står där och väntar och anger adressen till dagis. Självklart är det i rusningstrafik med Malmös tiotusen vägarbeten inte det snabbaste sättet till dagis, det borde jag vetat. Men nu sitter jag här och håller i den sinande plånboken, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar