måndag 15 september 2014

Sommarens sista bad, det tredje och fjärde!

Förra helgen var jag i den underbara staden. Som ni nog märkte var det ett osedvanligt lyxigt septemberväder med 25 svettiga grader. Så det var inte med någon större tvekan jag tog ett morgondopp i ett oväntat varmt sund.

 
Sedan hängde vi på Sofiero och åt pannkaksmatsäck och när vi körde förbi stranden igen på väg mot Malmö, insåg jag att jag var ungefär en halvtimme före planerat dagsschema. Så jag lyfte över ettåringen, som hunnit somna i bilen, till vagnen, och gav mig ut på bryggan. Fyraåringen var som vanligt inte vidare badsugen utan satt i sen solstol på bryggan och passade lillsyrran och spelade på min telefon, medan jag tog årets sista dopp, för fjärde gången. Och herregud vilken tur att jag gjorde det för det var riktigt ljummet, jag gissade på 19 grader, så jag kunde simma och dyka och titta på havets yta underifrån igen. Fantastiskt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar