torsdag 20 november 2014

Heureka.

I flera veckor har jag tyckt att det luktar lite, hur ska jag säga, eh... Svett? Svagt och obestämbart men ändå kunde jag inte komma på vad det annars var som luktade, om inte svett. I vårt sovrum.

Så himla ofräscht att vi (iallafall nån av oss) luktar så mycket svett att det luktar i sovrummet fast ingen varit där på flera timmar! Inte alltid, inte exakt varje dag, men då och då. Lite för ofta. 

Har gått igenom kläderna i garderoben och tvättat allt som eventuellt kanske var lite använt. Har bytt lakan oftare och oftare och tömt tvättkorgen oftare och oftare och tvättat och vädrat sängkläder. Och tvättat mig, och mannen oftare och oftare och bytt deodoranter och vädrat och vädrat. Och ändå, kunde inte komma på vad det var, men det slutade inte lukta.

Och nu ikväll kom jag på vad det är. Det är inte svett. Det är gammal plastlampa! Alltså när den har stått på en liten stund och blivit uppvärmd, så luktar det lite, inte riktigt men ändå, lite svett. 

Nu vet jag i och för sig inte om det verkligen är bättre med plastångor, men jag är ändå, lättnaden över att det inte är jag som luktar svett! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar