onsdag 10 december 2014

Lucka 10

Har haft en dag som är som decemberdagar är mest som ni vet. Dvs fullspäckad. Men den innehöll faktiskt också vissa förmildrande omständigheter:
-Tvååringen, som brukar vakna minst en halvtimme innan klockan ringer på morgonen gjorde inte det. 
-Jag lyckades stå emot impulsen att oroa mig för att hon var död eftersom hon inte väckt mig, inte heller under natten
-Lyckades därmed få duscha nästan en hel dusch utan att någon skrek på mig
-Hade tjugo minuter "till godo" efter dagislämning eftersom jag skulle på möte kl nio och det inte var lönt att sticka inom kontoret (både älskar och hatar folk som lägger möten klockan nio). Tillbringade dessa dyrbara minuter med att sitta i bilen och slösurfa och lyssna på P4 (ja man kan ifråga sätta nästan allt på denna punkt). 
-Frågade fyraåringen på kvällen vad hon önskade sig till kvällsmat (snacka om att utmana ödet!). Hittade ett paket köttfärssås i frysen och makaronerna var inte slut, så jag kunde uppfylla hennes önskan. 

Efter att jag lagt barnen pysslade jag lite och röjde lite och stökade runt lite. Sen tänkte jag; -Gud vad sent det är bäst jag går och lägger mig. Borstade tänderna, kröp ner i sängen och känner mig död av trötthet. Sen tittade jag på klockan och såg att hon är 21.03. Är det nu det är dags att bli riktigt orolig för sig själv? Dags att googla "sjukligt trött" och se vad det är för fel på en? 

Nej, det är nu det är dags för min man att komma hem från Kina. 

Såhär skulle det kunna se ut om man googlar död av trötthet. 

God natt (hoppas jag). 

PS. Ser också helt märkligt ut när håret hänger över sängaveln sådär som nån slags gardin? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar