lördag 13 december 2014

Lucka 13

När mannen väl hade kommit hem från HongKong och Peking törstade jag inte bara efter honom, utan efter vuxensällskap och utan-barn-aktiviteter. Och så fick jag inte mindre än två kvällar i rad med olika vänner och kollegor, båda kvällarna härliga.

Först råbiff på krogen i lund. Råbiff! Krogen! Lund!

Och så en fredagskväll hemma hos en govän med en annan govän. Frågade om man skulle ha med sig något. "-Kanske något att dricka. Och jag har ingen efterrätt.

Så jag in på systemet för att handla lite och sen in på Katarinas konditori. Det var gott det. Och en skön kommentar när jag lämnade över påsar och paket när jag kom dit:

"-Dessertvin! Det är najsiga grejjer detta."

Så suddig och nöjd blir man av lite dessertvin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar