fredag 20 februari 2015

Det blir nog en härlig helg det här!

Jag behöver minst åtta timmars sömn per natt. Och då menar jag BEHÖVER. 

Det har jag inte gjort på senaste tiden. Veckans två första nätter (månd-tisd och tisd-onsd) sov jag sammanlagt sju timmar, eftersom tvååringen var förkyld med någon slags helveteshosta. Sen sov jag lite knappt sex timmar natten till torsdagen eftersom jag fastnade hos den där vännen med vinglasen i handen. Och inatt sov jag ungefär tre timmar eftersom tvååringen började kräkas lagom till läggdags, och sen fortsatte med det rätt kontinuerligt under natten. 

Idag var hela familjen ledig, vi hade liksom tänkt ha sportlov, åka till Köpenhamn eller nåt. 

Det gjorde vi såklart inte, vi har gjort så lite som möjligt kan man säga. Så även om jag verkligen behövde en dusch i morse tyckte jag liksom inte att det var lönt. 

Till kvällsmaten ikväll ryckte vi upp oss lite. Jag och tvååringen, som varit pigg hela dagen, åkte och handlade. Femåringen dukade. Jag gjorde nåt sydamerikanskt inspirerat av en bild femåringen pekade på i kokboken hon fick i julklapp av pappan. Det var underbart stekt ryggbiff med chimichurri, det var bakad potatis, avocadohalvan och nån salsa och quesadillas som dukades fram. Men just när jag dukat fram allt och tänkte börja idiotfotografera det, så kräktes tvååringen på köksgolvet. Så... 

Ja, jag vet inte. Och typiskt nog har vi inför den här helgen haft fler roliga saker att välja på och inplanerade än vi normalt har på ett halvår. Men det känns inte som att vi kommer att ha den roligaste helgen på ett halvår om man säger så. 

Varning för en chockartat hemsk selfie nedan. Men den är representativ för situationen här hemma just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar