torsdag 12 februari 2015

En riktigt trevlig liten kvarterskrog.

Om jag åker buss hem från jobbet möter jag detta när jag kliver av. 

Den här restaurangen är på inget sätt sämre än någon annan svensk kinakrog. Okej, lite i slitnaste laget är den ju, men ändå. Helt okej i sin genre. 
 
 
Men jag önskar så att det vore något helt annat. 
 
Ett ställe där man kunde slinka in obemärkt och glida upp på en barstol och beställa ett glas mousserande att dricka snabbt, som en liten lyxig paus innan  dagishämtningen nån gång emellanåt när jobbdagen varit riktigt kärv. Där man kunde parkera ungarna vid nåt legobord medan man själv satt uppflugen på en stol med en cappocino och en tidning. Kanske kom en granne förbi som man började spräka lite med, kanske var man bara ensam en stund, och tittade på något annat än diskbänken hemma när man drack det där kaffe. Eller så myser man ner kidsen i en filmsoffa längst bak i lokalen medan jag och min man kurade över ett bord med rund marmorskiva med en flaska rött och en osttallrik mellan oss. Eller där hela familjen kunde bänka sig för en söndagsmiddag med gratis glass till barnen, eller där vi kunde inta en något mer uppippad variant av fredagsmyset än taco vid köksbordet.
 
Om jag öppnade ett sånt ställe här, visst skulle ni komma då? Minst en gång i veckan va?
Deal.
 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Härligt!
      Men passa dig, rätt vad det är så har jag gjort det. Och tvingar dig att stå vid ditt ord! :)

      Radera