tisdag 24 februari 2015

JobbVAB och finVAB.

Magsjukan verkar nu äntligen ha gett med sig, men eftersomsom dagis kräver 2 dagars karens efter magsjuka, är vi hemma idag också.

Efter frukost byggde barnen ett dagis i vardagsrummet och visade stolta runt mig. 
-Här är dockstationen, här är bibliotekstationen, här i den här kojan är vilorummet där jag tänker vila efter lunch, här är legostationen och här är TV stationen.
-Va, får man titta på TV på dagis?
-Nej inte på det riktiga, men det här låtsasdagiset är lite bättre än det riktiga. 

Undertiden barnen var på sitt nya bästa dagis passade jag på att jobbVABa lite. Det är ju nackdelen med "fria" jobb. De måste liksom göras oavsett. Antingen gör jag det idag, eller så ligger det och väntar på mig imorgon. Diskuterar trädgropar med en kollega. Han pdf:ar ritningar och skickar på mailen, jag handskissar frågor och förslag, tar foto och skickar tillbaks på sms. Jodå, allt är möjligt. 

Men sen lyste solen så starkt på mig genom köksfönstret att det blev svårt att se datorskärmen ordentligt. Så då gjorde vi i ordning en picnic och övergick till finVAB istället. 
Detta glåmiga ansiktet BEHÖVDE friskluften, solen, utsikten över havet. 
Och det behövde dom här två småstollarna också. Kanske inte så mycket utsikten då, men omväxlingen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar