söndag 22 februari 2015

Kämpa kämpare kämpast

Ja, ta mig tusan, vi kämpar. Idag var det solsken så vi insåg att det var dags att vara ute lite. Men med tanke på rådande omständigheter (orkar knappt tänka tanken på ett spyanfall i overall mitt ute i en skog), så höll vi oss hemma i trädgården. Innan vi hann ut hade solen förstås gått i moln men det var okej ändå. Vi hade lite picnic och försökte bota kräksjukan (tvååringen fortfarande alltså) och illamående (mamman, dvs jag, blir alltid illamående av skräck när barnen är magsjuka av blotta tanken på att drabbas själv) med nygräddade munkar från Abdos. Det var kul där och då men mamman straffades genast med halsbränna och tvååringen med diarréattack (stackarn, nu börjar hon bli riktigt medtagen). 

Så imorgon blir det väl jag två barn och kära gamla VAB igen. Kul! Om det är nån som känner att "Äh, lite magsjuka är väl inte så farligt. Det är bara veklingar som drabbas av sånt", så är vi väldigt intresserade av lite sällskap. Jaså, ni känner inte så? Okej då vet jag. Bra tänkt av er. 

Till råga på allt elände så har fjärrkontrollen till TVn här uppe i sovrummet gått sönder också. 

Tyck synd om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar