måndag 27 april 2015

Den som gräver en grop.

Vi har några träd, närmre bestämt tre, stående i pallkragar på framsidan av huset sen några år. Vi tänker hela tiden att vi måste få ner dem i jorden snart. Och i helgen fick min man ett ryck. Han började gräva.

Jag: -Ja, du kan ju börja lyfta på plattorna och ta något spadtag för att känna efter om det är svårgrävt eller om det går lätt. Vi måste ju fundera ut hur vi ska få ner träden i hålet ockå.

Han: Gräver stort jävla hål (ganska exakt 1,20  x0,50 x 0,8m för att vara exakt) precis innanför grinden.

Jag: -Men. Hur ska du få ner trädet i hålet då?

Han: -Åh, det vet jag inte, men nu vet jag att det gick lätt att gräva iallfall.

 Så nu vet ni varför vi har ett hål innanför grinden sen snart tre veckor tillbaks och troligen för några år framöver...


Den som gräver en grop åt andra riskerar att fånga ett barn däri. Hoppas bara det är våra egna och inte grannarnas som trillar i först.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar