lördag 11 april 2015

Huevos rancheros.

Det är så märkligt med sammanträffanden. För väldigt länge sen (kan det var nästan ett år sen?) såg jag Jamie Oliver göra någon skön brunchrätt som jag inte kom ihåg vad den hette. Han gjorde en god lite spicy och ganska fast tomatsås i en vid kastrull, sen små gropar i den och i dom små groparna knäckte han ner ägg som fick liksom pochera i tomatsåsen och det såg så rustikt och härligt ut. Har tänkt sen dess att jag ska laga det men det har aldrig blivit av.

Så i förmiddags när jag hade halva tjocka släkten på besök för en brunch i trädgården (ljuvliga ljuvliga sommarväder!) lagade jag detta lite efter minnet, och det blev riktigt gott. Förklarade att jag sett Jamie göra det men inte kom ihåg vad det hette. Ingen annan hade sett detta.

Och sen, på kvällen när jag läser vidare i min Conelly-deckare inköpt på loppisen i Paradiset förra sommaren men som blivit liggande i lådan tills i påskas, så är huvudpersonen Bosch på nåt hak i Mexiko.

Gissa vad han beställer?

Huevos rancheros.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar