torsdag 30 juli 2015

Ensam hemma 2015: Duttade drinkar på hög höjd.

Efter allt det där piffandet tog jag taxi till nån italiensk restaurang i Slottsstaden. Den var okej, men inte toppen. Bättre däremot var efterrätten som intogs i form av en cokctail i baren på Malmö Live. Det var min första gång där men troligen inte sista.

Efter att baristas gått från något spännande och exklsivt till något man förväntar sig på ett vettigt café, har bartender blivit det nya hypade yrket som ni nog märkt. Trevligt för all del, och många av de nymodiga drinkarna är väl så goda som de gammla klassikerna. Men ibland går det lite till överdrift. Den unga och ivriga bartendern på Malmö live den här kvällen fick snabbt ök-/smeknamnet Dutten av oss. Han försökte övertala alla gäster att välja något annat än det dom faktiskt först beställde, och vi som hängde oss kvar i baren längre än vi först tänkt småskrattade åt det hela till sist. Särskilt som drinkarna blandades till med yviga gester och spretande fingar och alla drinkar fick lite duttar av ditten och datten på toppen, eller en torkad limeskiva, eller en liten skål pressad av krossad is fylld med något piffigt.

 
Men de drinkar vi drack var goda, utsikten är ju hänförande och själva lokalen mer intim och mindre flashig än vad jag trott. Inbjöd till mysiga samtal snarare än förfest för grabbgänget. Kanske var stämningen sådan för att vi var där en söndagskväll men jag tror det är så jag gillar det bäst. I'll be back!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar