måndag 17 augusti 2015

Nära döden.

Har ända sen första dagen i Budapest (idag två veckor och två dagar sedan) mått lite halvkymigt. Det har cirkulerat, från nackspärr och svullna rinniga ögon, via luftvägsproblem, nästäppa och bihålespänningar till djävulshuvudvärk. Ofta en kombination av flera av ovanstående. Med hjälp av nässpray, ögondroppar, astmamedicin, allergitabletter, panodil en hel del tupplurar och inte minst väldigt mycket jävlar anamma, har jag de flesta dagar lyckats hålla ihop någorlunda. Vill inte offra semestern i Budapest på sjukdom! Vill inte offra sista semesterdagarna på sjukdom. Vill inte vara vekling och börja jobbet efter semestern med att sjuka mig. Vill inte sabba första helgen och missa kräftskiva pga sjukdom. 

Men idag gick det inte längre. Efter viktigt möte, cyklade jag hem klockan 14 och bäddade ner mig. Grät en tår på cykeln för HELVETE vad ont i huvudet man får om man har ont i huvudet och cyklar i motsol och motvind i kulinklass. 


Nu ligger jag här och försöker kurera mig. Missar grannskapets AW och låter mannen laga kvällsmat, ni fattar ju hur dåligt jag mår. Vet att jag inte borde men jag googlar lite sjukdomssymptom och mest troligt har jag hjärntumör eller hjärnhinneinflammation. Detta kan vara mitt sista blogginlägg någonsin. Imorgon raka vägen till il dottore. Tack för allt kära vänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar