söndag 4 oktober 2015

Kanelbullens dag.

Vissa människor verkar provoceras nåt så kopiöst mycket av det här med "påhittade" dagar. Påhittade av köpmännen. Som till exempel kanelbullens dag, alla hjärtans dag etc. Typ "man ska väl visa att man älskar varandra varje dag" och "jag bakar kanelbullar när jag vill" och "de vill bara tjäna pengar".

Själv tar jag som vanligt alla anledningar att fira. Men mig tjänar då i alla fall inte konditoriet några pengar på för här äts hembakade bullar på denna stora dag! 
Bara Ica Maxi som sålde mig mjölet, smöret, bakformarna, pärlsockret och äggen tjänar pengar på mig...

Dock, överlistar alla genom att baka bullarna redan på onsdagen då vi hade något mer tid, och publicerar sen bilden på de nybakade bullarna på Kanelbullens dag. Hanterar som vanligt sociala medier like a boss!

Parentes i sammanhanget är frågan som väcks i mitt huvud när jag ser alla bilder på fula kanelbullar som folk lägger ut. Alltså fula som i ser torra och äckliga ut. Varför stolt över torra bullar? Övergår mitt förstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar